Toidupüramiid

Paremate toiduvalikute tegemiseks panime tasakaalustatud toidukorvi Sinu eest kokku!

Tervise Arengu Instituut ja Selver on kokku pannud riiklikel soovitustel põhineva nädalase toidulaua, mis lähtub ühe inimese vajadusest 2000 kcal energiasoovituse juures.

Eesti riiklikud toidusoovitused on esitatud toidupüramiidina, millel on toidugruppide toidukogused esitatud vahekorras, mis peaksid tagama organismile vajalikud ained. Näidisostukorv lihtsustab toidupüramiidi järgimist.

Tutvu ostukorvi sisuga siin!

Selleks, et toitumine oleks tasakaalus ja mitmekesine, söö igapäev midagi viiest põhitoidugrupist ja varieeri toite toidugruppide sees – osta ühel nädalal üht, teisel nädalal teist toiduainet. Kui kapsas ei maitse, siis ära asenda seda vorstiga, vaid söö selle asemel mõnda teist köögivilja. Oluline on järgida ka toidugruppide proportsioone. Kuna osasid tooteid saab osta vaid etteantud pakendites, siis jagub neist isegi mitmeks nädalaks.

Tervise Arengu Instituudi läbi viidud toitumisuuring näitas, et eestimaalased söövad soovitatust oluliselt vähem köögivilju, täisteratooteid, kala, pähkleid ja seemneid, kuid liiga palju lihatooteid ning magusaid ja soolaseid näkse.

Tervislikult söömine ei tähenda igavat toidulauda ja maitsvatest toitudest loobumist. Just vastupidi! See hõlmab endas tasakaalu, mille saavutad kui sööd mitmekesiselt ja nii palju, kui su keha vajab. Nii saab keha kätte vajalikud toitained, et olla terve ja tegus.

Sellepärast ei olegi ükski toit tervislik ega ebatervislik, kasulik või kahjulik. Kõik sõltub kogustest ja söömise sagedusest. Süüa võid kõike, kuid õiges koguses!

Loe mitmekesise ja tasakaalustatud toitumise kohta rohkem toitumine.ee!

Aeg saab otsa!

Teie reserveeritud aeg saab otsa 5 minuti pärast.

Reserveeritud aeg sai otsa

Reserveering eemaldati

Jätka
Sessioon aegus.

Sessioon lõpetati. Ostukorv salvestatud.

Jätka